Online marketing voor de slotenmaker, hoe krijg je online klanten als slotenmaker?

Slotenmakers hebben het niet erg makkelijk. In de markt zijn namelijk veel oplichters actief, dit maakt het voor de goedwillenden in de branche lastig. De kosten voor een klik op Adwords (Google Advertenties) stijgen tot boven de 25 euro en hier kun je als slotenmaker nooit winst op behalen. De vraag is dus hoe je als slotenmaker je online marketing zo kunt regelen dat het voor jou werkt en je website wel klanten en dus geld oplevert. Daarom in dit artikel tips die gelden voor vrijwel iedere slotenmaker die online succesvoller wil worden.

Allereerst moeten we even kijken naar een belangrijk ding in deze branche. De werkzaamheden van een slotenmaker zijn breder dan het slechts maken van een slot. Vaak heeft de slotenmaker ook een rol als beveiligingsspecialist. De tips voor de online marketing die je hieronder vind, slaan op beiden.

Slotenmakers website is vaak voor mobiel gebruik

Responsive website slotenmaker of beveiligingsmonteur

Voor mensen die zoeken naar een slotenmaker omdat ze zijn buitengesloten, is de kans 99% zeker dat ze een slotenmaker gaan zoeken via hun mobiel. Ze hebben tenslotte geen laptop bij de hand. Wanneer de website van een slotenmaker niet op mobiel is ingericht doordat deze bijvoorbeeld niet responsive (automatisch aanpassende layout op basis van mobiel, tablet of desktop gebruik) is, daar heeft de persoon in kwestie dan niets aan.

Behalve dat je de persoon zo niet kunt helpen zorgt een niet responsive website er ook voor dat je laag geplaatst wordt in de zoekresultaten van Google. Qua ranking ga je het zonder mobiele website dus niet redden. Je wordt dus minder goed gevonden.

Website sneller maken

Buiten het soort website is er nog een andere factor die in je mobiele Google ranking erg meespeelt; de snelheid van je website. Pagina’s die mobiel bezocht gaan worden dienen dus snel te zijn.

Het snel maken van een website kan technisch op WordPress met plugins als Autoptimize en WP Super Cache. Je website echt snel maken doe je door ook de afbeeldingen op je website te verkleinen tot het minimale. Doe dit met een tool als TinyJPG en je website is zo snel als een luipaard :).

Je website is dan in ieder geval goed te zien en vinden op mobiel waardoor mensen die zichzelf hebben buitengesloten en een slotenmaker zoeken bij jou terecht kunnen.

Aparte pagina’s voor de verschillende diensten die je als slotenmaker aanbiedt

Omdat je als slotenmaker meerdere dingen aanbiedt (24/7 slotenservice en advies beveiligingssystemen bijvoorbeeld) is het goed hier aparte pagina’s voor te maken op de website. Stel namelijk dat iemand op je website terecht komt voor de slotenservice wil je namelijk voorkomen dat deze verhalen te zien krijgt over alarmsystemen. Dan haken mensen namelijk af en dat is zonde. Maak daarom voor iedere dienst die je aanbiedt een aparte landingspagina. Dat zijn pagina’s die specifiek gericht zijn op één dienst. Dit zorgt er ook voor dat Google mensen die zoeken naar jouw dienst als slotenmaker, direct worden doorverwezen naar de juiste pagina op jouw website. Zij komen dus niet eerst langs de homepage, maar direct bij de pagina van waar ze naar op zoek zijn.

Slotenmaker bellen via één simpele knop

Op de mobiele gebruiker voortbordurend, een ander belangrijk onderdeel. De meest waarschijnlijke call to action voor de slotenmakersservice, is dat de mobiele website bezoeker de slotenmaker belt. Hier moeten we die pagina dan ook op inrichten. Andere manieren om te contacten (oftewel andere call to actions), horen hier niet thuis. Zorg daarom dat er een bel-nu knop op de slotenmakersservice pagina staat. Een knop die klikbaar (link naar url tekst als ‘tel:0612345678’) is verhoogt je conversie op die pagina ;). Een potentiële klant hoeft het nummer zo niet te kopiëren en hier kan dan dus niets meer fout gaan. Tip: zorg dat deze knop alleen zichtbaar is voor wanneer mensen de website mobiel bezoeken, desktop bezoekers kunnen hier namelijk niets mee.

Betrouwbaarheid slotenmakersbranche is laag

Voor bedrijven in de beveiligingsbranche is betrouwbaarheid erg belangrijk. Zeker in de slotenmakersmarkt waar best wat oplichters in actief zijn. Je moet als bedrijf in de slotenmakersbranche dus betrouwbaarheid uit kunnen stralen. Hier zijn enkele keurmerken voor die veel worden gebruikt zoals het PKVW. Plaats die keurmerken op al je landingspagina’s om de betrouwbaarheid online te vergroten. Probeer je betrouwbaarheid ook te verhogen met een SSL(https) certificaat op je website. Hierdoor verschijnt er zo’n groen slotje in de url balk bij de gebruiker. Tevens goed voor je Google ranking ;). Een ander manier om de betrouwbaarheid te verhogen is het weergeven van foto’s van je bedrijfsauto of de slotenmaker zelf. Dit maakt je tevens een authentieke slotenmaker.

Locatie gerichte pagina’s maken

Wanneer je met de slotenmakersservice hoog wilt komen in Google, is nog een besef erg belangrijk. Mensen zoeken dit met name lokaal. Ze verwachten namelijk dat de slotenmaker die ze bellen, binnen een korte tijd voor de deur kan staan. Het kan dan ook geen kwaad om voor iedere plaats waar je actief bent een landingspagina te maken van die plaats. Neem dit echter wel serieus. Dit wordt door velen al een tijd gedaan, maar vaak onsuccesvol.

Denk bij deze strategie vooral aan de klant. Wat denkt die als die via Google op jouw locatie gerichte pagina terecht komt? Denkt die dat je site al jaren inactief is of dat jij écht de partij bent die in die buurt de dienst aanbiedt.

Alleen het kopiëren van pagina’s en veranderen van de plaatsnaam is niet genoeg. De pagina’s moeten dan écht zijn toegespitst op de plaatsen. Dit kun je doen door bijvoorbeeld plaatsrelevante reviews op de pagina te zetten. Zo kom je voor de verschillende plekken waar je actief bent hoger in Google te staan en vinden mensen je dus makkelijker.

Laat online zien dat je de expert bent onder de slotenmakers

Even gericht op het andere deel van de markt, het verkopen van beveiligingssystemen of sloten. Dit zijn dingen waarbij mensen langer nadenken voordat ze deze afnemen. Ze zitten tenslotte niet in nood zoals bij de 24/7 slotenservice. Een andere benadering is dan ook gewenst. Doordat mensen hier langer over na kunnen denken, zullen ze hier ook meer over op zoeken op het internet. De kans is bijvoorbeeld klein dat iemand die een nieuw slot wil, al precies weet wat voor slot goed is. Hier liggen voor jou kansen.

In plaats van direct online een slot te willen verkopen, leg je mensen eerst uit welke sloten er allemaal zijn. Dit kan bijvoorbeeld door een artikel op je website te plaatsen over welke sloten goed en slecht zijn. Zo kunnen mensen zich op jouw website in het onderwerp verdiepen en is de kans dat de bezoekers hun uiteindelijke keuze bij jou afnemen groot. Zij worden dan je toekomstige klant.

Deze benadering kun je doen met vrijwel iedere vraag rondom jouw diensten/producten waar jij van denkt dat iemand daar mee zit. Tip: Wil je dit goed doen, doe dan ook een zoekwoordanalyse om te kijken waar je potentiële klant daadwerkelijk naar zoekt.

Verkoop als beveiligingsspecialist met een e-book

Een andere manier om online je expertise te laten zien is met een e-book. Wat weet je allemaal over een specifiek thema in de beveiliging? Als je die informatie in een e-book verzamelt kun je dat e-book gebruiken om te geven aan website bezoekers. Dit doe je dan bijvoorbeeld in ruil voor hun e-mail adres. Vervolgens kun je de lezers van je e-book mailen met de vraag of ze geïnteresseerd zijn in bepaalde producten of diensten die je aanbiedt. Vaak zal die interesse er wel zijn, ze hebben tenslotte je e-book gedownload.

Doet nog niemand dit in de markt? Mooi, daar liggen dus kansen :).

Daarbij zorgt een e-book ervoor dat jij de ware expert bent in de markt, dit heeft tal van voordelen wanneer je iets wilt verkopen in de toekomst. In veel andere branches waar ‘de gewone consument‘ weinig van het product of de dienst af weet, werkt deze manier van informeren, verbinden en verkopen erg goed.

Online marketing slotenmaker

Hierboven vond je de meest gemaakte fouten en de meest bruikbare tips voor online marketing voor de slotenmaker.

Wil je meer klanten via je online kanalen als slotenmaker? Dan kan ik een marketingscan maken specifiek voor jouw website. Ik vertel je dan alles waar op jouw website beter op te scoren valt en hoe je met jouw bedrijf online meer klanten aantrekt. De scan is vrijblijvend, ik reken eerlijke prijzen en ben een gezellige jongen al zeg ik het zelf. 🙂

Je kunt me gemakkelijk mailen via info@demodernenomaden.nl, berichten met een Whatsappje (+31 6 81081589) of contacten via de contactpagina.

digital nomad
Contact Mick
2018-04-28T11:49:53+00:00

De Moderne Nomaden

De Moderne Nomaden is een online platform voor iedereen die werken en reizen wil combineren. Een leven lang reizen is vaak simpeler dan je denkt.

Contact Info

Phone: +31 6 81081589

Web: demodernenomaden.nl