Acquisitie mail

Snel nieuwe B2B klanten

Een acquisitie mail laten schrijven is dé manier om meer B2B klanten aan te trekken. Een eenvoudig middel dat je snel in kunt zetten.

Acquisitie mail

Snel nieuwe B2B klanten

Een acquisitie mail laten schrijven is dé manier om meer B2B klanten aan te trekken. Een eenvoudig middel dat je snel in kunt zetten.

Dé stap naar snel resultaat

Let op: de acquisitie mail is alleen geschikt voor bedrijven met een dienst of product dat minimaal 1.000,- euro waard is.

Met regelmaat zet ik acquisitie mails in voor bedrijven. Dit om op een snelle manier meer B2B klanten aan te trekken.

Keer op keer verbaas ik mij over de effecten die een acquisitie mail heeft.

Wat mensen bereiken met acquisitie mails

Denk aan een uitzendbureau voor de zorg die binnen één week vier nieuwe klanten bijtekent. Dat gaat al snel om zo’n 30.000 euro extra omzet.

Of een bedrijf dat tiny houses verkoopt en er via één mail maar liefs tien weet te slijten aan een recreatiepark in Nederland. Een extra omzet van een half miljoen was het gevolg.

Acquisitie mails zijn in staat om binnen een hele korte tijd een afgebakende doelgroep te benaderen en te overtuigen.

Het is een kort proces met een gigantisch resultaat.

“We hebben 8 afspraken gepland”

Ik benaderde Mick voor het schrijven van een acquisitie mail. We hebben een bedrijf in mobile homes en wilden deze graag plaatsen op recreatieparken.

Ik had 470 e-mail adressen in de mailinglijst en was benieuwd wat Mick hier zoal mee zou kunnen.

Aan de telefoon besproken we de problemen die ons product voor een recreatie park kan oplossen. Dat bracht mij al direct op nieuwe inzichten en zorgde voor de basis van de acquisitie mail.

Na een kleine aanpassing hebben we de mail verzonden.

Al binnen drie dagen had ik 8 afspraken staan met recreatieparken om onszelf voor te stellen.

Buiten wat vervolgafspraken is daar al een grote klant uitgekomen voor wie we maar liefs tien mobile homes op het park mogen plaatsen.

Jan Visser, Tiny houses

Zo werken acquisitie mails

Het werkt als volgt.

  • We bespreken jouw dienst of product

  • Ik doe onderzoek naar de doelgroep

  • Ik bedenk overtuigingen voor in de mail

  • Ik stel een converterende acquisitie mail op

  • Jij ontvangt deze ter goedkeuring

  • Jij levert een mailinglijst aan (zie FAQ onderaan pagina)

  • Ik plan de mail in op een zorgvuldig gekozen moment

  • Ik verzend de mail met een marketing mail programma

  • Jij krijgt reacties van potentiële klanten

  • Ik verstuur een week later een follow-up

  • We bespreken de resultaten a.d.h.v. een rapportage

De acquisitie mail wordt verzonden met een marketing mail programma. Hierdoor hebben we statistiek om te meten of alles goed is gegaan.

Zo kun je zien hoeveel mensen en vooral WIE er op een link heeft geklikt in de mail. Je kunt zien of de mail goed geopend is (en niet in de SPAM beland) en je kunt de mail nogmaals verzenden naar iedereen die de eerste mailing niet heeft geopend (follow-up). Dat laatste werkt conversie verhogend.

“30.000 euro extra omzet”

Ik had niet bepaald een grote mailinglijst en vroeg me dan ook af of dit wel zou werken.

Mick overtuigde mij en zij dat het vanwege de branche (zorginstellingen) niet zoveel uit zou maken.

Die ontvangen niet zoveel mails en de nood voor nieuwe zorgkrachten is immers hoog.

Mick schreef de acquisitie mail en deze was direct klaar voor verzending. Vanaf ons eerste contact tot aan de verzending duurde nog geen 10 dagen.

De mail leverde ons vier nieuwe klanten en zo’n 30.000 euro omzet op.

Sandra Kooiman, Uitzendbureau in de zorg

Wat is de investering?

Ik bied het schrijven van de acquisitie mail op twee manieren aan. Bij de eerste manier lever je zelf de e-mail adressen aan. Bij de tweede manier verzamelt mijn team de e-mail adressen voor je (zie FAQ onderaan pagina).

Hieronder vind je de prijzen, deze zijn exclusief BTW.

Acquisitie mail

495,-
  • Onderzoek
  • Schrijven
  • Verzending
  • Rapportage

Acquisitie mail +

695,-
  • Onderzoek
  • Schrijven
  • Verzending
  • Rapportage
  • Maillijst

Vragen die je misschien nog hebt

Een maillijst hebben is natuurlijk het allerhandigst. Maar mocht je deze niet hebben dan wordt het tijd om e-mail adressen te verzamelen van je doelgroep. In de B2B markt hebben bedrijven deze adressen vaak gewoon op hun website staan. Deze kun je daar dus vanaf pakken of je laat ze door mijn team verzamelen.*

*Een maillijst van iemand ‘stelen’ is niet toegestaan, doe dit dus ook niet. Dat is in strijd met de AVG wet. Zelf e-mail adressen verzamelen die bedrijven vrijwillig online zetten is daarin tegen niet verboden tenzij daar nadrukkelijk bij vermeld staat; ‘acquisitie naar dit e-mail adres wordt niet op prijs gesteld’.

Als minimum houd ik vaak 250 e-mail adressen aan. Maar ik heb ook al vaker mails gestuurd naar een heel gerichte lijst van slechts 30 mensen. Ook dit had resultaat. Het is daarmee afhankelijk van jouw branche en we zullen dit aan de telefoon uitgebreid bespreken.

De mail wordt verstuurd door Enormail, maar wel vanuit jouw eigen e-mail adres. Dit gaat met een simpele synchronisatie. Het verzenden met Enormail is van belang voor de statistiek. Meten is weten :).

Ik maak gebruik van een specifieke formule voor het schrijven van een acquisitie mail. Deze formule levert keer op keer succes op. Ik heb de formule op deze pagina compact beschreven.